-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52080 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا با اين كه انسان به خدا وند توكل مي كند ولي دعاهايش را اجابت نمي كند؟
قرآن مجيد ميفرمايد: «من دعاي دعا كننده را اجابت ميكنم» و سنتالهي بر اين قرار گرفته كه برخي از امور را از طريق دعا و درخواست به انسانعنايت كند اما اين بدان معنا نيست كه هر مشكل و هر چه را از خدا خواست ودر هر شرايطي درخواست كند تماما مطابق خواست او اجابت شود؛ زيرااجابت نيز امري قانونمند است و شرايط و موانعي دارد كه با رعايت آنها دعابه اجابت ميرسد از جمله اينكه : 1 ـ با اخلاص و انقطاع كامل بر خدا از اودرخواست كند. 2 ـ يقين به اجابت داشته باشيد (پيامبر اكرم(ص) فرمودند:خدا را بخوانيد و يقين به اجابت داشته باشيد). 3 ـ اصرار در دعا. 4 ـ روزيپاك و حلال (پيامبر اكرم (ص) فرمودند: كسي كه دوست دارد دعايشمستجاب شود بايد غذا و كسب خود را از حرامپاك كند). 5 ـ عمل بهپيمانهاي الهي ايمان و عمل صالح و درست كاري يكي از شرايط استجابتدعاست؛ زيرا آن كس كه به عهد خويش در برابر پروردگارش وفا نكند نبايدانتظار داشته باشد كه مشمول وعده اجابت شود. 6 ـ خير خواهي ديگران وخالي بودن دل از كينه حسد و سو نيت نسبت به ديگران. 7 ـ معقول بودنخواستهها. 8 ـ ناديده نگرفتن عوامل طبيعي و فراهم كردن مقدمات. 9 ـ گاهيمصلحت انسان در عدم استجابت است و ممكن است انسان چيزي را از خدادرخواست كند كه به ضررش تمام شود:«عسي ان تحبوا شيئا و هو شر لكم».10 ـ و گاهي خداوند اجابت مطلوب انسان را به عللي كه صلاح ميداند بهتاخير مياندازد. 11 ـ گاهي پاسخ نيافتن ما اجابت از جانب خدا است؛ يعنيخداوند با طول دادن اجابت ما را بيشتر به حالت انابه و تضرع به درگاهش نگهميدارد و اين لطف بزرگي است كه بدينوسيله ارتباط با معبود حفظ ميگرددو در پي آن الطاف بيشمار ديگري نصيبش ميشود. 12 ـ توسل نيز مانند دعامشروط به شرايطي است كه اگر شرايط موجود باشد توسل اثر دارد و ممكناست موانعي در كار باشدكه موجب عدم استجابت توسل ميگردد ولي به هرحال انسان نبايد از دعا و توسل مايوس شود؛ زيرا يكي از شرايطاستجابتاصرار و پافشاري در درخواستهاست. امام صادق (ع) فرمودند:هيچ دري نيست كه پي در پي كوبيده شود مگر اينكه بر انسان گشوده خواهدشد. و چه بسا اجابت نشدن خواستهها موجب بيداري و تنبه انسان ميگرددو انسان با خود ميگويد: اگر تقصيري هست از جانب من است و سعي ميكندخود را اصلاح كند و هيچ گاه انسان نبايد از درگاه خدا و اولياي الهي مايوس گردد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.